Man skal aldrig sige aldrig

Jeg har sjældent gået så meget op i om mine træninger varede 55 eller 60 minutter, eller om de var 12 eller 14 km lange.

For det er (efter min mening) indholdet af træningen der bestemmer hvor stort udbyttet er, og ikke kun hvor mange/få timer man træner.

Alligevel er jeg på weekendens træninger endt med liiige at skulle løbe en ekstra runde for at få km’erne til at passe.

De første tre dage i uge 7 bar præg af at de sidste tre dage i uge 6 havde været relativt hårde.
Så status da jeg kom til onsdag i uge 7 var at jeg havde løbet 40 km med 1400 højdemeter på 5 timer og 15 minutter. Halvdelen var løbet som orienteringsløb og halvdelen som bakketure.

9.3 km med 650 højdemeter. Overvejende terræn, og for tiden en del sne

9.3 km med 650 højdemeter. Overvejende terræn, og for tiden en del sne

Torsdag var hviledag

Fredag skulle der løbes intervaller. Jeg blev smidt af bilen ved Bølling nordvest for Kolding og skulle så løbe til Gelballe. Det blev en blanding af skov, sti og asfalt. Og endte på knap 25 km. Inkl 7 gange 3 minutters intervaller i AT-tempo med et minuts pause mellem hver. Og efter intervallerne blev der lidt tid til at tage billeder af den danske natur

Frossen mose lidt nord for Harte

Frossen mose lidt nord for Harte

Lørdag havde Kenneth Kofod inviteret til Trampe-ultra. 50 km på Trampestien ved Stevns Klint. Turen var næsten slut og med kun 100 meter hen til bilerne manglede der 300 meter ifølge gps-uret. Så vi måtte lige jogge en omvej, men vi ramte 50.0 km. Det var klart de første 49.7 km der gjorde turen speciel, de sidste meter var egentlig bare for at ramme et rundt tal. Og nu endte tiden på 4 timer og 58 inkl pauser, skulle vi så lige have nappet 2 minutter mere for at ramme 5 timer …

Se turen her

 

I dag stod den så på postudsætning i hjemskoven og lidt ekstra løb i selskab med Maria og Allan. Vi var næsten hjemme, og havde fået 2 timer og 20 minutter i løbeskoene og uret sagde 22 km. En solid afslutning på ugen, så egentlig ikke nogen grund til at løbe mere … men med bare 3 km ekstra kunne jeg slutte ugen af med 100 km løb på tre dage. I forhold til Hærvejsløbet er det jo ikke meget, og træningsmæssigt gør de sidste km heller ikke meget. Men vi nappede dem med.

 

Så uge 7 ender på 15 timer og 8 minutter, 140 km og 2800 højdemeter

De kommende dage bliver relativt rolige for på lørdag skal der løbes Thy Trail Marathon.
Om kroppen er toptunet til det ved jeg ikke. Km-mæssigt er jeg klar, men hvilken hastighed benene kan præstere må vi se på lørdag. Men jeg kender mig selv godt nok til at vide at jeg lægger for hårdt ud. Og med nogle af de drenge der er på startlisten kan tempoet nemt blive skruet op. Tiden er svær at byde på, der spiller vejret meget ind, men placeringsmæssigt må målet være en top 5.

By | 2013-02-17T21:48:18+00:00 februar 17th, 2013|Blog, Trailløb, Træning, Ultratrail|0 Comments

About the Author:

Henrik Leth Jørgensen
Henrik har dyrket udholdenhedsidræt gennem det meste af sit liv. Det startede med orienteringsløb i 1988. I 2003 begyndte en ny periode med adventurerace. I 2010 løb han sit første ultraløb

Leave A Comment

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *